Limbajul pozitiv si efectele sale

Va invit sa analizati urmatoarea situatie:

,,Dumneavoastra si un prieten de-al dumneavoastra aveti masinile identice; motoarele ambelor masini incep sa scoata niste zgomote ciudate. Luni dimineata, primul lucru pe care-l faceti este sa va duceti fiecare masinile la un service auto aflat in apropierea casei.

Angajatul de la service-ul A spune:

..Mda…nu stiu ce sa zic. Departamentul de service se deschide abia la ora 9. Stiti, e luni dimineata. Eu personal n-am cum sa va ajut. Ma ocup doar de vanzarile de masini uzate. Reveniti putin mai tarziu. Imi pare rau.”

Angajatul de la service-ul B spune:

,,Imi face placere sa va ajut. Departamentul de service se deschide la ora 9. Pana atunci va pot ajuta sa completati formularul. Asa o sa fie totul gata cand deschid ei, peste cateva minute.”

Care dintre cele doua service-uri va avea clienti multumiti, care-l vor recomanda si prietenilor ?

Cam in cate locuri prin tara noastra ati intalnit un comportament bazat pe un limbaj pozitiv ? Ma refer la intreaga piata atat la comercializarea produselor cat si a serviciilor.

Ce urmari au asupra noastra  tipurile de limbaj ?

Vorbim oricum sau ne educam si invatam sa vorbim?

Va las pe dvs. sa trageti concluziile.

 

 

4 responses to “Limbajul pozitiv si efectele sale

  1. Bineînțeles că limbajul contează foarte mult în orice relație. Adesea e partea esențială în a atrage clientela.

    • Asa este. Dar cere multa practica in aplicare. Nu reusim sa obtinem acest obicei decat numai folosindu-l mereu. De regula am intalnit doar partea negativa in exprimare chiar la cei care trebuia sa atraga clientii.
      O zi buna si dvs.

  2. Din pacate, in Romania s-a incetatenit lepadarea de responsabilitati. „Nu ma ocup eu”, „persoana responsabila nu este disponibila” s.a. Intr-adevar, muncesti mai mult ca sa ajuti decat atunci cand te dai la o parte…

    • Mda. Este vorba si de educatie, mentalitate, initiativa, etc. In situatia in care, este adevarat, muncesti mai mult, colegii te considera prost, naiv, bun de profitat de pe urma ta. Doar daca ai pozitie superioara si modifici intreaga echipa in spirit constructiv si eficient. Din pozitia de simplu angajat doar in lucru direct cu clientul poti face ceva. In rest…….

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s