Ramanem o natie de prosti saraci sau ne trezim la realitate pana nu ne subjuga altii ?!

            Tot stau si ma gandesc cum sa formulez, cum sa ma exprim pentru a va prezenta una din experientele mele recente. Dar timpul trece si pt ca nimic nu mi se pare potrivit m-am hotarat sa incep sa scriu asa cum imi vine in minte.

            Ca lucrurile merg din rau in mai rau, se vede. Ca sanse de redresare nu apar iar se vede. Cam cine ne conduce iar …e clar!

            Dar ca om in general macar asa in micromediul tau inconjurator sa nu stii sa traiesti pt a deveni OM, sincer nu inteleg. Nu vom putea noi schimba lumea din temelii facand-o un rai dar atunci cand viata iti da o sansa iar tu nu stii sa o primesti GRATUIT desi te-a tras de maneca, sincer mi se pare revoltator. Si ma refer aici la generatia tanara, care vine dupa noi dar sa nu uitam ca aceasta generatie pana la urma nu e singura ci sustinuta si educata de parinti in primul rand si apoi profesori.

            Cu toti am tot urmarit stirile legate de examenele elevilor. Cam cat se invata e clar. Unii nu vor, unii nu au chef, ….unii au nevoie de ajutor iar parintii platesc bani grei pe meditatiile odraslelor.

            Pentru ca  tot nu am reusit sa imi gasesc servici, anul acesta am zis ca pana la urma si un post de suplinitor e bun daca sunt aproape de casa in ciuda salarizarii simbolice.

             Ei bine, pe parcursul anului scolar, la o scoala intr-un sat din judetul Iasi, am incercat sa imi fac o imagine de ansamblu despre copii. Nu sunt la prima experienta de acest gen, cu ani in urma am mai predat, dar anul acesta am observat goana dupa note mari a elevilor fara ca ei sa faca vreun efort. Adica domle` faptul ca ne onoreaza cu prezenta deja profesorul e obligat sa ii dea 5- cinci.

            In acest peisaj am remarcat si cativa elevi care in ciuda situatiei saracacioase de acasa se straduiau totusi sa invete. Lucru de respectat si admirat pentru acesti copilasi.   Am observat o fetita in clasa a VIa nici urata dar nici cu un fizic avantajos, sa zici ca macar prin frumusete se va remarca si va avea avantaje de imagine pe langa intelect. Aceasta fetita, mergea destul de greu la matematica si fizica dar la celelalte obiecte avea numai 9 si 10. Am incercat sa o cunosc mai bine inclusiv situatia materiala. Astfel am aflat ca  parintii nu au serviciu iar din cele trei surori doar ea invata cel mai bine. Nu poti un astfel de copil sa nu il admiri.

            Citisem eu in ziar de exemplul unor profesori universitari care meditau gratuit copiii ce vroiau sa intre la liceu, evident la obiectele predate de cei doi profesori. Nu imi mai amintesc exact dar parca era vorba de fizica si matematica.

            Mi-am amintit de acel articol si mi-am zis: ,,de ce nu as face si eu asa”!

M-am hotarat, un copil precum fetita aceasta merita sa fie ajutata. Zis si facut.

Am discutat cu ea, i-am explicat foarte clar despre ce este vorba, si evident mai intai sa vorbeasca cu parintii, urmand ca in cazul in care va dori meditatiile gratuite oferite de mine, unul din parinti sa vina sa discute cu mine. Deci i-am oferit meditatii gratuite.          Avand in vedere ca un examen bate la usa, ca din mediul rural fara bani greu reusesti sa iti depasesti conditia sa ajungi la un liceu bun in oras, fara o pregatire serioasa sansele de a reusi in viata sunt inexistente, etc. … putem argumenta in continuare.

            Se vedea pe fata fetitei bucuria dar trebuia asa cum este si normal sa aiba acordul parintilor. La un moment mi-a cerut nr de telefon urmand sa ma sune mama ei.

            Ei bine, scoala s-a terminat si nu m-a sunat nimeni din partea fetitei. Nici macar asa din simpla curiozitate parinteasca sa vada despre ce este vorba ca expresie generala. Sunt convinsa de dezamagirea  ce a avut-o din partea parintilor aceasta fata.

            Si stau si ma intreb ce vina are un copil sa ii iei fortat ca parinte dreptul la educatie ?!

            Cam ce gandire are un parinte care stopeaza sansa data de viata gratuita propriului sau copil ?

            Iata cum parintii in inconstienta lor ucid viitorul copiilor.

Dvs. care ati citit aceste randuri ce parere aveti ?

 

 

2 responses to “Ramanem o natie de prosti saraci sau ne trezim la realitate pana nu ne subjuga altii ?!

  1. Cazul fetiței în discuției se poate generaliza, din nefericire, la un procent inadmisibil de mare pentru foarte mulți alți copii… Explicația este o parte pierdută a generației părinților acestor copii, rătăciți într-o societate la rândul ei rătăcită, cutume medievale, lipsă de educație și foarte multă sărăcie care pur și simplu strivește sufletele…

    • Buna ziua,
      Va multumesc ca ati citit cele scrise de mine si totodata ati scris si un comentariu. Practic scopul pentru care am scris a fost sa aflu si alte pareri. Si din nefericire aveti dreptate. Problema este ce am mai putea face?! Ce am mai putea schimba?! Totusi acesti copii sunt generatia de maine in care vom trai noi cand vom ajunge cam mai aproape de varsta a IIIa. Cum ii formam asa ii avem pe acesti tinerii. Deci ce ar fi de facut?!

Lasă un răspuns

